nama: Muhammad Izwan bin Mohamad Misenan
umur : 25 tahhun
tarikh lahir: 7 April 1986
pekerjaan: askar
taraf perkahwinan: bujang

macam buat iklan mencari jodoh dah aku ni...hahaaha..

kisahnya

jam tepat menunjukkan 8:30 malam, seperti biasa keadaan agak sibuk di pasaraya. Ramai membeli belah di waktu begini. Meluangkan masa bersama keluarga setelah penat kerja seharian. 

tapi berlainan bagi aku, waktu begini memang sibuk melayan customer.Walaupun letih aku usahakan untuk melemparkan sebaris senyuman.

dan di waktu itu sebuah troli yang sarat dengan barangan menjengah masuk ke kaunter ku. Hatiku mengeluh penat. Seperti biasa ku tanya "ada member kad???"  ..lantas pelanggan itu mengangguk menandakan dia memilikinya. Sambil sibuk menscan barang. Mulutnya lincah menanyakan "ni duduk mana" mungkin sekadar untuk berbasa-basi dengan aku. Aku menjawab " Bandar Sunggala" ..tp anggapan ku silap..
dia terus menanyakan soalan berikutnya. " ko ada abg Jadi askar ke??" ..hatiku berdetik member angah aku kot.
" ada" ku jawab ringkas. "sekarang dia kat kuantan"..

"izwan kan??" dia meneka..aku mengangguk menandakan tekaaannya betul.."kembar ke apa korang ni??"
aku sekadar tersenyum..memang dah biasa dengan statement begitu..dan menjawab "taklah beza 6 tahun" (sebnarnya nk mention aku masih 19 thn kahkahkah)

kisah tamat..





Comments

Popular posts from this blog

Ulasan Buku " Halal Forensik"

Tahniah, Skuad 5

buka puasa with tutormate