interview kplspm

Tarikh: 25 April 2011
Tempat: IPG Kampus Raja Melewar, Seremban

interview Kursus Perguruan Lepasan SPM, haha...ni merupakan interview pertama aku seumur hidup,
hati berdebar-debar dan teruja sedikitlah... dan aku dapat kos chemistry sekolah menengah.

Perjalanan dimulakan seawal 7:20 pagi. Maklumlah jarak port dickson dengan seremban ambil mase 30 hingga 45 minit. Dengan menunggang motorsikal pusaka ( kriss modenas) selamatlah aku tiba di ipg kampus raja melewar

Sampai saje kat ipg tu...dh sesat...haha..time tu jam pukul 8:00..(alamak dh nx start)
so ape lagi, aku pon tanye r sape2 ( 2 org akak india..haha) yg ade kt situ...diaorang pon cakap kt library....aku pegi r cari tu pon x jumpa...tanye lagi( kali ni kat mak cik celaner) " mak cik tumpang tanye, perpustakaan kat mane"...mak cik dengan baik hatinya mak cik tu pon tunjukkanlah jalan pegi library.

Sampai saje kat library terpampang kat pintu tu ' DI TUTUP' ...perghh cuak gile kot. tanye orang sekali lagi..." Cik, interview kat mane ( buat2 tanye)".."ha pegi bla2...cepat dik panel dh nx masuk)" so ape lagi bergegaslah aku ke tempat interview

Sampai2 saje eh ade member2 Pasum...haha..dari 5 org tu 3org ex-PASUM ade kt situ...mmg terbaik lah
haha. interview ni ade 3 stage..

Stage pertama: ujian insak..kena jawab 135 soalan dalam mase 3o minit..tersangatlah mudah. haha

stage kedua: perbincangan berkumpulan ..tajuk kitaorang dapat gerak kerja kokurikulum..x de perngerusi so sape yang ade idea terus cakap..Ape lagi aku teruslah buka mulut haha..dalam setengah jam kitaorg berbora-borak dalm bilik tu...haha best sangat2 sebab dalam BM... haha

stage ketiga: individu...ini aku lomeh sket sebab kena speaking...soaln eh pasal 1 MALAYSIA...aku pon buat lah ap yg termampu...mmg tersangkut-sangkutlah an...haha..
thbe soalan pasal aplikasi ...dia tanye apa akan terjadi bila kapur dicampur dengan air..terangkan..haha
lawak betol soalan ni yang aku tau dia akan jadi precipitate warna putih...haha...mmg pening an tp bile pikir balik dia just dillute lah kan...haha..aku pon dengan semangtanya cakap lah pung pang pung pang dalam tu..haha..lagi satu dia tanye macam mane nx sediakan nitrite ion...huhu dh lame tinggalkan( lamelah sgt baru je pekse...haha) aku poncakap lah kena campur hydrogen ion ngan nitrate...then bile campur ngan air dia akn terpecah menjadi nitrite ion...( huhu kalu lecturer dr. Aishah dgr ni menangis dia kot...haha...)

konklusinya aku dh buat yang terbaik. Kalu ade rezeki adelah..haha( sgt2 berpuas atie arini..haha)


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ulasan Buku " Halal Forensik"

Tahniah, Skuad 5

buka puasa with tutormate